جایگذاری خویش بجای دانش آموز،ذره ذره پیشبرد مطالب و مطمئن شدن از گرفتن دانش آموز از مطالب،امتحان کردن راههای مختلف برای انتقال و … از بهترین روش های انتقال مفاهیم ریاضیات است.
اینجانب فربود هرچه خواری با مدرک لیسانس تهران مشغول به تدریس خصوصی در شهر تهران هستم.
فهم مطالب ریاضی و القا آنها به آسانترین روش و پیدا کردن راههای مختلف جواب از ویژگی های یک دبیر خوب است.
من همیشه سعی کردم به یک روش بسنده نکنم، راههای دیگر را برای پیدا کردن جواب امتحان کردم.
---------------------------------------------------------------------------------
اینجانب مونا حاتمی با مدارک دیپلم ریاضی فیزیک در دبیرستان نمونه دولتی بشری-لیسانس فیزیک حالت جامد دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی-کارشناسی ارشد مهندسی پلاسما دانشگاه شهید بهشتی و همچنین سابقه تدریس در مدرسه ی غیر انتفاعی مریم واقع در کرج مشغول به تدریس هستم
به نظر من علاقه ی جانانه ی خود معلم به ریاضیات ،به منظور تدریس با شوق وذوق مطالب به دانش آموزان یکی از ویژگی های مهم می باشد.
من چون خودم مسلط به زبان برنامه نویسی c هستم ، برای افرادی که در حد متوسط یادگیری هستند ، برای حل مسائل و یادگیری مفاهیم ،به دانش آموزان پروژه هایی می دهم که هریک از مسائل را در قالب یک برنامه ی کامپیوتری یاد بگیرند. مثل مفهوم اعداد زوج و…… البته در یک دوره ی کوتاه به طور ابتدایی برنامه نویسی را به دانش آموزان یاد می دهیم.
ابتدا باید مدرس تسلط کافی بر مفاهیم داشته باشد و در صورت نیاز خود مدرس بتواند مفاهیم قابل تجسم را به خوبی در ذهن خود ودانش آموزان ترسیم کند .در صورت امکان در مواردی مانند بخش هندسه ،با کشیدن شکل و استفاده از وسایل آموزشی می توان به انتقال بهتر مفاهیم دست یابیم. ولی جدای این موارد به نظر من حل مسائل بیشتر یکی از راهکارهای اساسی است.
[ بازدید : 31 ] [ امتیاز : 0 ] [ امتیاز شما : ]